Varukorg

Inga varor i varukorgen

Frakt- & returpolicy

Vi strävar efter att bara ha nöjda kunder. Här nedan kan du läsa om vår frakt- och returpolicy.

Översikt

Vår policy gällande retur och återbetalning varar i 14 dagar. Om mer än 14 dagar har passerat kan vi inte ge dig en återbetalning.

För att få göra en återbetalning eller retur, måste produkten vara i samma skick som du fick den i och vara oöppnad i sin originalförpackning. Produkten får inte vara använd eller öppnad.

För att få göra en retur, måste du dessutom ha kvittot på att du köpt produkten med ordernummer.

Frakt & retur

Vi använder oss i nuläget av PostNord och leveranstiden varierar, men vi strävar alltid efter att behandla och skicka iväg din order inom 1-4 arbetsdagar. Paketet brukar därför levereras inom 2-6 arbetsdagar. Vi reserverar oss för att beställningar i sällsynta fall kan ta ytterligare ett par dagar att behandla. Vi ansvarar inte för eventuella förseningar hos PostNord.

Hos oss kostar frakten 69 kr upp till en total försändelsevikt på 2kg (inkl. varor och emballage). 2-3 kg 99 kr och
3-10 kg 149 kr. Därefter ökar fraktkostnaden beroende på vikt.

Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning. 

Vi ansvarar ej för eventuella skador på produkt och emballage under frakten.

Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Ombudsretur

OBS! Om ett paket inte hämtas ut i tid och går i retur tillbaka till oss kommer vi att debitera kunden 250 kr i expeditionsavgift. Denna avgift innefattar kostnad för frakt, returfrakt, hantering och administration av beställningen. Om beställningens värde är lägre än expeditionsavgiften debiteras kunden inte mer än totalbeloppet för beställningen.

Om varorna från ombudsreturen redan har hunnit bli hanterade av oss på vårt lager har vi tyvärr ingen möjlighet att skicka om beställningen till kunden igen. I sådant fall får kunden skapa en ny beställning.

Återbetalning

När vi har fått din retur och inspekterat den kommer vi att skicka ett mail att vi tagit emot din produkt. Vi kommer också kontakta dig när din retur har blivit godkänd.

När din produkt blir godkänd kommer vi sedan att processa din återbetalning, och betala tillbaka pengar till kortet som du gjorde betalning med. Du kan förvänta dig din återbetalning några dagar efter att din retur har blivit godkänd.

Vid sen eller utebliven återbetalning, titta först på ditt bankkonto. Kontakta därefter oss på kontakt@tollansfisk.se

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på kontakt@tollansfisk.se för frågor relaterade till frakt, retur eller återbetalning.